zondag 11 december 2016

Fraters

Gistermiddag werden er twee Fraters gevonden in de haven van Scheveningen, vanmorgen waren ze daar nog aanwezig. De vogels foerageren in het duin bij het begin van het zuiderhavenhoofd.
Als ik vanmorgen aankom rijden zijn de vogels al even niet meer gezien en dus zit er niets anders op om even te gaan zoeken. Als ik het duin oploop hoor ik de vogels roepen en vrijwel gelijk vliegen ze links van mij op en gaan op het dak van een transformator huis zitten.



Frater | Twite (Linaria flavirostris)

Als ze weer opvliegen landen ze boven op een hoop zand. 


Kennelijk hoort dit bij het "vaste rondje" wat ze geregeld maken want het opvliegen naar het transformator huis gebeurd later weer en de hoop zand is daarna weer eerst het punt waar ze heen vliegen voor ze weer gaan foerageren.


Frater | Twite (Linaria flavirostris)

Fraters zijn tegenwoordig zeldzaamheden aan de Zuid-Hollandse kust dus ik vermaak me best met het fotograferen van deze twee vogeltjes.







Frater | Twite (Linaria flavirostris)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten