donderdag 13 augustus 2015

Rallen op Poelgeest 2

De verwachting dat het gaat regenen vanavond ontheft me van mijn schilderwerk aan de villa en dus fiets ik nog even naar de Polders Poelgeest. Het Kleinst Waterhoen is de hele dag niet gezien en zal waarschijnlijk met de heldere nacht die we hadden wel vertrokken zijn. Maar het door Bas v/d Burg gevonden Porseleinhoentje wil ik ook best wel even zien. Ik zet mijn scoop op en vrijwel direct is het raak het Kleinst Waterhoen loopt tegen verwachting toch nog rond te scharrelen bij de inmiddels bekende bal in de rietrand. 


Kleinst Waterhoen | Baillon's Crake (Porzana pusilla)

Het Porseleinhoentje laat wat langer op zich wachten het duurt nog ruim een half uur voor dat deze ineens uit de begroeiing te voorschijn komt. Het juveniele Waterralletje laat zich niet zien vanavond, het had een leuk trio kunnen zijn.

Porseleinhoen | Spotted Crake (Porzana porzana)

De Spreeuwen slaapplaats in de polder is ook een leuk, voor ze in het riet gaan slapen verzamelen ze eerst in een van de hoogspanningsmasten.
Spreeuwen | Starlings (Sturnus vulgaris)
De ondergaande zon laat z'n licht dreigend schijnen op de wolken, een voorbode van het naderende onweer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten