zaterdag 4 februari 2017

Siberische Taling

Op de terugweg uit het oosten van het land, waar ik vanmorgen moest zijn en daar op de terugweg een Waterspreeuw bij Zutphen probeerde mee te pikken (wat niet succesvol was), krijg ik een berichtje van Maarten Wielstra dat hij een Siberische Taling gevonden heeft langs de Leeweg in Noordwijkerhout.
Als ik rond half drie daar arriveer zit de vogel te slapen in de slootkant tussen een paar Smienten. In het uur dat ik er ben komt er slechts twee keer beweging in de vogel. 
Geen eigen foto's (nog) want de afstand is te groot om er iets fatsoenlijks van te maken 😒.
hieronder twee foto's gemaakt door Ton Duivenvoorden, waarvoor dank dat ik ze hier mag plaatsen.

Siberische Taling | Baikal Teal (Anas formosa) Foto's Ton Duivenvoorden

De vogel heeft voor zover nu gezien is geen ringen om de poten en is een tweede kalenderjaar vogel volgens de echte eendenkenners. Er zijn nog sporen van juveniele veren en de witte lijn boven het oog loopt nog niet helemaal door naar de snavel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten