maandag 2 september 2013

Polders Poelgeest

De laatste twee weken was het eigenlijk best wel saai in de polder, een paar Oeverlopers en een enkel Witgatje daar moesten we het meedoen. De eerste dag na onze vakantie (20 aug.) zitten er nog drie juveniele Zwarte Ruiters en dat was eigenlijk wel het leukste.

Helaas vallen er de laatste dagen heel wat slachtoffers door botulisme, er liggen verschillende kadavers van Kievieten, Wintertalingen e.d.. Roofvogels maken hier dankbaar gebruik van door de resten op te ruimen. Zo zag ik op 29 augustus een man Bruine Kiekendief die aan het vreten was van een kadaver.  Vanavond zit er in een van de dode bomen in gebied een Buizerd te vreten van iets wat waarschijnlijk ook een kadaver was.




Bruine Kiekendief | Western Marsh Harrier (Circus aeruginosus)

Gisteravond vond ik twee juveniele Kleine Strandlopers in de Veerpolder en vanavond was er een nog steeds aanwezig. 




Kleine Strandloper | Little Stint (Calidris minuta)

Eindelijk was het weer een "beetje" leuk in de polder, met verder vanavond nog een paar Paapjes, twee Witgatjes, Zomertaling, Oeverloper en een roepende Waterral toen het al schemerig begon te worden.

Zomertaling | Garganey (Anas querquedula)

Gisteren maakte ik melding van het feit dat de Snor succesvol in de Hennepoelpolder gebroed heeft, vanavond laat de vogel zich weer even kort horen maar ik krijg hem niet te zien want het is al bijna donker als ik de vogel hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten