dinsdag 3 september 2013

Kleine Geelpootruiter op mijn local patch

Zal je net zien ga ik een keer bollenland afzoeken vanavond word er een knaller van je welste gevonden in je local patch.

Na het eten reed ik richting De Zilk waar een aantal percelen onder water staan, ik sta nog maar net bij het eerste perceel te kijken en wil wat waarnemingen invoeren op ObsMap maar daar moet ik wel eerst m'n telefoon voor uit de auto pakken. Als ik op het scherm kijk zie ik dat er een DBA alert is en een Whatsapp bericht. Allereerst kijk ik naar de DBA en zie tot mijn "schrik" dat de Kleine Geelpootruiter,  welke vast  en zeker dezelfde is als die van de Starrevaart afgelopen weekend, in de Polder Poelgeest zit. Er staan een dozijn Wahatsapp meldingen maar die lees ik niet eens op dat moment. Snel in de auto en in vliegende vaart terug naar huis, want van huis ben ik met de fiets veel sneller in de polder dan met de auto. Onderweg krijg ik door dat de vogel gezien word en klein half uurtje later sta ik met een heel aantal regionale vogelaars naar de Kleine Geelpootruiter te kijken, super!


Vogelaars bij de Kleine Geelpootruiter

De vogel, welke dezelfde is als die van de Starrevaart afgelopen weekend, laat zich mooi bekijken en vliegt zo nu en dan roepend op. Tegen schermer loopt hij zelfs even vrij dichtbij erg leuk! Digiscopen lukt niet erg met tegenlicht en een ondergaande zon maar dit plaatje is als "bewijsplaatje" nog wel aardig. 

Kleine Geelpootruiter | Lesser Yellowlegs (Tringa flavipes)

En zo eindigde een gepland avondje geinundeerd bollenland afzoeken toch weer met een bezoek aan mijn local patch.

De foto's hieronder, waarvoor dank!, zijn gemaakt door Rene van Rossum.




Kleine Geelpootruiter | Lesser Yellowlegs (Tringa flavipes) Foto's Rene van Rossum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten