maandag 27 mei 2013

Twee knallers in Polders Poelgeest

Vanmorgen is er een tweede kalenderjaar mannetje Roodkopklauwier gevonden in de polder, na het werk heb ik de vogel even snel bekeken en na het eten ben ik nog terug gegaan om een plaatje te maken van deze voor mij nieuwe soort voor het gebied en de regio. Het was weer gezellig met alle lokale en wat regionale vogelaars. Top!

Roodkopklauwier | Woodchat Shrike (Lanius senator)

We staan wat te kletsen als Gijsbert Twigt ineens roept, he Rein er zit hier volgens mij een Grauwe Klauwier! De vogel zit in het riet en vliegt iedere keer een stukje en is niet direct te zien te krijgen voor iedereen. Als de vogel naar de overkant vliegt gaan we daar met een paar man zoeken maar hij is inmiddels weer teruggevlogen naar de kant waar we net stonden. Dan vliegt hij naar het midden van het gebied waar hij boven in een afgestorven Lisdodde gaat zitten. Het lukt me om dan een bewijsplaatje te maken.
Grauwe Klauwier | Red-backed Shrike (Lanius collurio)

Hierna vliegt de vogel het helyofytenfilter in en verdwijnt daar in een van de vele Wilgen die er tussen het riet staan en word de vogel niet meer teruggevonden. 
Deze beide Klauwieren zijn allebei nieuw voor "ons" gebied, en dat op een dag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten