donderdag 30 mei 2013

KLEINE KLAPEKSTER

Als ik onderweg naar de Terekruiter bij Haarlem ben krijg ik een What's App van Ab Steenvoorden dat hij een Kleine Klapekster gevonden heeft in de Elsgeesterpolder! Direct ben ik toen maar omgedraaid en teruggereden naar Voorhout waar ik een 20 minuten later naar een erg mooie Kleine Klapekster sta te kijken met Ab en Rene van Rossum die er net even eerder is dan ik. Met z'n drieën zien we de vogel werkelijk fantastisch op een meter of 15 op de paaltjes zitten en zo nu en dan mooi jagen op een insect, geweldig!

Kleine Klapekster | Lesser Grey Shrike (Lanius Minor)


Het is toch wel bijzonder om in drie dagen tijd drie verschillende Klauwieren te zien op nog geen tien km uit elkaar, eerst de Roodkopklauwier in Polders Poelgeest, en nog twee Grauwe Klauwieren (Vrouw in Polders Poelgeest, Man op de Strengen in Warmond). Willem-Jan Hooymans moet haast wel voorspellende gaven hebben want een mail van afgelopen woensdag sluit hij af met de profetische woorden; en nu op naar een Kleine Klapekster.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten