donderdag 16 augustus 2012

Uit de regio 2

Vanmorgen in de Elsgeesterpolder veel Kieviten en Goudplevieren op pas gemaaid grasland. De vogels bekijkend kom ik ook nog een Kemphaan tegen, altijd leuk.  Op het perceel Zonnebloemen foerageren weer veel vogels, een voorzichtige schatting komt uit op zo'n 60 Groenlingen en een 80 a 90 Kneuen.


Groenling | European Greenfinch (Chloris chloris)

Op het geïnundeerde perceel aan de Bronsgeest lopen zo'n beetje dezelfde soorten als afgelopen dinsdagmorgen. Bosruiters, Groenpootruiters, Oeverlopers, Witgatjes en een Bonte Strandloper. Vandaag zitten er maar twee Zomertalingen. In het perceel ernaast laten de vijf Patrijzen zich weer leuk bekijken. Van een van de eigenaren van de paardenstal tegenover het perceel hoor ik dat er bij Klein Leeuwenhorst een aantal Buizerds in het weiland lopen.  Met de wind in de rug ben ik daar zo dus fiets ik er even heen. Als ik aankom zie ik net nog een vogel opvliegen richting de bosrand. Twee anderen lopen er nog, ze zitten niet ver van de weg en er loopt een mooie lichte vogel bij. 




Buizerd | Common Buzzard (Buteo buteo)

Weer bij de Bronsgeest kom ik René van Rossum tegen die net een Wespendief over zag vliegen richting noord. Boven Klein Leeuwenhorst zweven 4 roofvogels en daar zit ook de Wespendief tussen. Gaaf.

Wespendief | Honey Buzzard (Pernis apivorus)  Foto René van Rossum

Vanuit de tuin om 13:20 een Ooievaar en om 13:50 weer twee, nu nog een Zwarte Ooievaar om het af te maken -:).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten