zondag 20 december 2020

Zwartkeellijster

 Begin deze maand werd er weer een Zwartkeellijster gevonden in de Utrechtse wijk  Hoograven. Opvallend is dat er hier afgelopen voorjaar ook al een zat dus vermoedelijk zal het hier gaan om dezelfde vogel.

Als ik mijn auto parkeer zie ik al wat vogelaars "rennen", de vogel is in beeld dus! Twee tellen later zie ik de Zwartkeellijster in een boompje zitten maar al snel neemt de vogel de wieken en verdwijnt hoog richting het oosten en vliegt uit beeld.

Na enig wachten duikt de vogel weer op, in zijn kennelijk favoriete Meidoorn, maar daar kan ze zich aardig in verstoppen. Met enig geluk lukt het me om tussen de takken door de vogel nog enigszins acceptabel op de plaat te krijgen.


Zwartkeellijster |  Black-throated Thrush (Turdus atrogularis)

Meer als dit zat er helaas vanmiddag niet in 😎.

Deze Spreeuw werkte wat beter mee 

Spreeuw | Common Starling (Sturnus vulgaris)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten