zondag 5 oktober 2014

Herfstvreugd

Vanmorgen even een poosje over zee gekeken maar dat was niet veel, een Kleine Jager, een Alk en een enkele Jan van Gent en dat was het wel zo'n beetje. Daarna even naar Lentevreugd gereden.
De Sneeuwgors die daar al twee weken rondhangt trekt zich van niets of iemand wat aan en vliegt niet eens op als er iemand voorbij loopt of rent.






Sneeuwgors | Snow Bunting (Plectrophenax nivalis)

Nadat ik me hier een tijdje mee vermaakt had ben ik maar eens op zoek gegaan naar de Boomkikkers die in het gebied zitten. Nou dat koste niet eens veel moeite want ze waren snel gevonden, de waarnemers voor mij hadden geen enkele moeite genomen om hun sporen uit te wissen. De vegetatie rond de braamstruik waar ze zich ophouden was totaal plat gelopen en zelfs de stuik had duidelijk te lijden gehad onder de vele belangstelling. Dus waarom er zo geheimzinnig over gedaan word ontgaat me een beetje want aan de sporen te zien lopen er dagelijks velen om de braam heen te springen zonder zich iets aan te trekken van wat ze kapot lopen! 







Boomkikker | Common Tree Frog (Hyla arborea)

Max van Waasdijk had gisteren ruim 30 Baardmannetjes in het rietveld aan het eind van het dijkje wat door het gebied loopt en dus wandel ik daar nog even heen. De wind is echter vrij stevig en dus zit er niet meer in dan een stuk of zes opvliegende exemplaren die gelijk weer onvindbaar zijn als ze diep in het riet weer invallen. Maar dat mag de pret niet drukken het was op deze, qua weer, eerste herfstdag een vermakelijke ochtend. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten