vrijdag 23 augustus 2013

Morinelplevier bij Katwijkse Puinhoop

Een zwak oostenwindje en wat bewolking zou best wel eens leuke trek op kunnen leveren maar niets is minder waar er vliegt niets als ik vanmorgen om kwart voor zeven op de telpost De Puinhoop in Katwijk kom. Het word zelfs een beetje mistig. Met de kijker kijk ik een keer over het veld voor de telpost want wie weet zit er wel een Draaihals op het draad of zo. Maar op het draad zit niets op het veld zie ik echter een grijs propje zitten en gelijk schiet Morinelplevier door m'n gedachte. Als ik de telescoop erbij gepakt heb kan ik de vogel in eerste instantie niet zo snel meer vinden maar al snel heb ik hem/haar in de kijker. Het is een juveniele vogel. Ik bel Rene van Rossum, die nog ligt te slapen, en geef de vogel door via de lokale whats app groep en de db alerts. De vogel blijft tot half tien op het veld en vliegt dan, na wat vleugelstrekken op en verdwijnt naar het noorden.







Morinelplevier | Eurasian Dotterel (Charaddrius morinellus)


Dit is al de derde Morinelplevier voor Katwijk dit jaar, van het voorjaar zat er een op Lentevreugd en een in Berkheide.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten