woensdag 23 januari 2013

Teleurgesteld 2

Helaas zie ik gistermiddag dat er allemaal menselijke sporen lopen in de sneeuw langs de kwelslootjes in het gebied waar ik de laatste dagen wat Bokjes zag. Kennelijk een vogelaar of fotograaf zonder verrekijker of een met hele slechte ogen want met een beetje goede kijker zijn ze goed af te zoeken vanaf de openbare weg, en zelfs zonder kijker lukt dat nog aardig! Op de foto hieronder kan je zien dat er zelfs tot aan de rand van het slootje en zelfs bijna erin gelopen is! Als je op deze plek op het fietspad staat kan je perfect een bokje of watersnip zien als er een zit.



Waarom moet er altijd een foto gemaakt worden vraag ik me wel eens af. En maar zeiken over jagers die trofeeën verzamelen, sommige fotografen zijn echter geen haar beter! Kijk maar op waarneming.nl en je zal er zat foto's van vliegende Roerdompen en Bokjes tegen komen en die vliegen met dit weer echt niet op en dichtbij langs omdat ze graag op de foto willen.... en het zure is dan ook nog dat deze foto's nog genomineerd kunnen worden met sterren op waarneming.nl en birdpix. En zo krijgen ze ook nog eens waardering voor hun gedrag en vaak ook onkunde. Wat mij betreft verdwijnt deze functie liever vandaag dan morgen.
En natuurlijk heb ik ook wel eens bewust of onbewust vogels opgestoten maar met deze omstandigheden probeer ik dat zeker zoveel als mogelijk te voorkomen en afstand te houden.

O ja, op de vraag of ik nog wat gezien heb gistermiddag moet ik helaas nee zeggen ! Vanmiddag zag ik vanaf de fiets gelukkig hier wel weer wat.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten