donderdag 23 augustus 2012

Kanoet in de polder

Vanmiddag toen ik naar de Polders Poelgeest fietste kwam ik Jan Wierda tegen die me vertelde dat er een juveniele Kanoet in het gebied zit. De vogel is daar vanmorgen door Willem-Jan Hooymans gevonden. Kanoeten zie je niet heel vaak in het binnenland, een leuke soort voor de polder dus.
Al snel vindt ik de vogel die staat te slapen tussen een groepje Wintertalingen.

Kanoet | Red Knot (Calidris canutus)

Dat het om een juveniele vogel gaat is mooi te zien aan het verse verenkleed maar ook aan de perzik kleurige zweem op de borst als de vogel gaat foerageren.

Kanoet | Red Knot (Calidris canutus)

Als er een vrouwtje Bruine Kiekendief boven de polder komt jagen vliegt alles op en valt de Kanoet samen met de Wintertalingen in in het water. Een leuk gezicht een zwemmende Kanoet dat zie je vaak.

Kanoet | Red Knot (Calidris canutus)

Het Porseleinhoen is nog steeds aanwezig en in de Veerpolder lopen drie Lepelaars en een dertigtal Watersnippen, verder is het nog steeds erg rustig met vogels en dan doel ik vooral op de steltlopers die   nog steeds een beetje verstek laten gaan. Maar wat niet is kan nog komen zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten