zondag 11 december 2011

Weer geen Buidelmezen

Vanmorgen was ik met het eerste licht weer in de polder van Poelgeest, zo´n 250 Grauwe Ganzen kiezen het luchtruim als ik aan kom fietsen. De "wilde" Canadese Ganzen vinden het wel best en blijven liggen. Maar langzaam word het vogelbaar licht maar de Waterpiepers laten zich ook goed horen als er twee het gebied uitvliegen. Een Grote Zilverreiger vliegt op uit de Veerpolder en verdwijnt uit het gebied. In het riet zit een Roodborst luid te tikken maar van de Buidelmezen net als gisteren weer geen spoor. 's Middags probeer ik het nog maar eens een keer, en weer zie ik ze niet zouden ze dan nu echt vertrokken zijn of logeren ze in het weekend elders? Samen met Peter Spierenburg zie ik nog een groep van 25 Kemphanen overvliegen en nemen we nog een overvliegend Bokje waar. Een overvliegende juveniele Havik zorgt even voor paniek onder de vele Kieviten maar de Havik heeft er geen oog voor en vliegt strak door richting de Kaag. Wie weet duiken die Buidelmezen van de week weer op maar daar heb ik toch wel een hard hoofd in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten