maandag 12 december 2011

Een vrije dag

Vandaag een vrije dag en na een rustige start tegen half twaalf even op de fiets naar de Klinkenbergerplas gegaan. Onderweg heb ik bijna een botsing met een Houtsnip die op minder dan ooghoogte tussen de huizen doorvliegt en mij kruist op het fietspad en voor me uitvliegt. Dit soort onverwachte waarnemingen zijn toch altijd de leukste. Op "de Klink" weinig spannends, veel (8/900) Smienten met weinig anders er tussen. Wat Krak- en Slobeenden en enkele Futen. Langs de kanten zwemmen drie Dodaars en daarmee heb je het wel gehad.
Dodaars | Little Grebe (Tachybaptus ruficollis)

Na een half uurtje heb ik het wel gezien daar, de zon schijnt en het is niet zo koud en dus fiets ik ook nog maar even naar Poelgeest. Ook daar is het rustig, veel Wintertalingen en Slobeenden. De wind begint aan te trekken en het word ondanks de zon wat frisjes. Een Waterral roept vanuit het dichte riet, en de Krakeenden zoeken daar beschutting voor de wind.

Krakeend | Gadwall (Anas strepera)

Als ik terug naar huis fiets vliegt er in het villawijkje een Groene Specht op van een grasveld en wat doet een Groene Specht als je hem wilt fotograferen? nou dan gaat hij aan de kant van de boom zitten waar je hem niet ziet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten