zaterdag 18 november 2017

Woestijntapuit in de herrie

Na vanmorgen even kort, tegen beter weten in want er stond een nogal stevige wind, naar een Siberische Boompieper bij Noordwijk te hebben gezocht ben ik met Pieter Doorn naar een Pallas Boszanger gaan kijken in De Ganzenhoek bij Wassenaar. Dit beestje werkte beter mee en liet zich aardig bekijken toen hij in een Eik aan het foerageren was. Plaatjes zaten er niet in want we hebben er niet veel tijd ingestoken want er was inmiddels ook een melding van een Woestijntapuit bij Schiphol. Pieter vraagt of ik zin heb om mee te gaan en ach waarom niet Tapuiten gaan immers nooit vervelen.
 Ondanks de harde wind en het vele lawaai van opstijgende vliegtuigen konden we de vogel goed bekijken en ook plaatjes maken lukte met enig geduld ook nog redelijk goed.





Woestijntapuit | Desert Wheatear (Oenanthe deserti)

Dit is voor mij de zevende Woestijntapuit in Nederland sinds ik met twitchen begonnen ben
mijn eerste zag ik op 23 september 2005 op het strand bij de zuidpier van IJmuiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten