zondag 19 februari 2017

Blij gemaakt

Na een wat miezerig begin van de dag breekt aan het begin van de middag voorzichtig de zon door en  dat nodigt uit voor een stukje fietsen. Via de Elsgeesterpolder, twee Patrijzen en alweer een aantal zingende Veldleeuweriken, fiets ik richting Noordwijk. Bij de Noordwijkerhoek stopt er een auto in de berm van de weg, op de bijrijdersstoel is iemand druk met zijn telefoon in de weer en ik zie dat het Wietze Janssen is. Ik klop tegen het raam en Wietze vraagt gelijk of tie hier zit, nee zeg ik, heb wel even hier gekeken maar de Siberische Taling zit niet hier. We praten even wat en ik doe hun nog de suggestie om achter bij De Schie te kijken, daar zijn ze al geweest zeggen ze. Zijn jullie ook helemaal doorgereden daar, nee kan dat dan? Ja ik ga nu die kant op en leg hun uit hoe je verder kunt rijden. 
Ik fiets weer verder en vanaf de brug over de Hoogeveenseweg zie ik de verte al een grote groep eenden in het weiland. Wat dichterbij gekomen zie ik met de kijker een mooie gemengde groep eenden zitten, Krakeenden, Wintertalingen en Smienten. Voor de kijker echter te ver om, als de Siberische Taling er al tussen zou zitten die eruit te kunnen halen. Ik bel Wietze en doe mijn verhaal en praat hem naar de locatie. Wieze zet zijn scoop neer en nog geen minuut later zegt hij ik heb hem!
Wietze piept de lokatie door en al snel arriveren er nog wat vogelaars. De groep eenden is erg onrustig en vliegt bij het minste of geringste op en verdwijnt dan in de achterliggende sloot maar gelukkig voor o.a. twee Duitse twitchers uit Trier komt de groep steeds weer het weiland op om te foerageren.
Vanmiddag een aantal vogelaars die de Taling nog niet gezien hadden blij kunnen maken 😀, zo zie je maar dat zoeken loont!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten