zaterdag 24 december 2016

Zonder boot


Binnen zitten met dit soort dagen is niets voor me en dus fiets ik maar even naar Koudenhoorn in de hoop dat de IJsduiker daar in de luwte van het eiland aan het foerageren is. Jammer genoeg is dit niet het geval en dus zit er niets anders op dan 't Joppe af te zoeken met de kijker. Al snel denk ik hem te zien maar hij zit helemaal tegen de Strengen en op die afstand kan het ook zomaar nog een Ali zijn. Dat word dus even een stukje fietsen.
Als ik op de Strengen aankom kan ik hem natuurlijk weer niet vinden, maar na een paar minuten zwemt hij dan toch ineens voor me, had ik het toch goed gezien.
Het lukt dus ook om zonder boot om de vogel wat dichterbij te zien en het kost ook nog eens minder tijd 😏.

Opvallend is dat ik deze vogel nog niet een keer een kreeft heb zien vangen maar steeds vis, zouden  er eenvoudig weg geen rivierkreeften zitten of is het een echte visliefhebber?


IJsduiker | Great Northern Loon (Gavia immer)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten