zaterdag 31 december 2016

Humes Bladkoning

Rond de middag maar eens wat tijd gestoken in de deze week door Maarten Wielstra gevonden Humes Bladkoning. Als ik aankom lopen er helaas weer een aantal figuren de vogel te tapen en ben dus maar weer even weggegaan.
Na een half uurtje wat in de buurt gewandeld te hebben ben ik weer terug op de plek en duurt het even voor ik de Humes weer vind. Na een minuut of tien begint hij volop te roepen en laat zich daarbij geweldig zien, en duikt hij laag de struiken in en daar kan ik een aardig plaatje maken.
Van het vele vuurwerk lijkt de vogel zich weinig aan te trekken, in de twee uur dat ik er ben maakt de vogel iedere keer vrijwel het zelfde rondje door het parkje en roept daarbij frequent en is hierdoor als je hem weer even zoek bent vrij gemakkelijk weer terug te vinden.

 Humes Bladkoning | Hume's Leaf Warbler (Phylloscopus humei)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten