zondag 14 juni 2015

Scharrelaar

Aan het begin van de middag zit ik nog even achter de computer en dat komt goed uit want zo kan ik gelijk aan het verzoek van Marc Kolkman voldoen om een Scharrelaar door te geven die hij gevonden heeft in de Amsterdamse Waterleiding Duinen. De accu van zijn telefoon is bijna leeg en het bereik in dat gebied is nou niet altijd even goed. Als ik net de vogel gepiept heb via de DBA stuurt hij nog een appje dat het wel gelukt is om "de vogel" op waarneming.nl te krijgen. Super natuurlijk want ik moest de vogel piepen met "vermoedelijk atlasblok". Niet veel later komt er een piep met de juiste plek door.
Samen met Jillis Roos rij ik naar de AWD en helaas lopen we een paar keer verkeerd en duurt het dus wat langer dan gewild voor we op de plek zijn waar de vogel inmiddels is teruggevonden en we hem even mooi kunnen zien, weliswaar op grote afstand maar dat mag de pret niet drukken. Foto's zijn bagger en die durf ik eigenlijk niet te laten zien maar zo horen bewijsplaatjes er nu eenmaal uit te zien heb ik wel eens te horen gekregen -:).
Scharrelaar | European Roller (Coracias garrulus)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten