woensdag 10 juni 2015

Oostelijke Blonde

's Middags krijg ik een appje; waar is Rinus z'n trap? Ik antwoord met hoezo? Nou daar zit een Oostelijke Blonde Tapuit. Wow das een een klapper, en dus bel ik even met de vraagsteller en hoor wie de ontdekker is en die bel ik ook even voor wat meer info. Mijn conclusie is dat ik gewoon de werkdag kan volmaken en daarna naar huis kan gaan om m'n spullen op te halen. De vogel is stabiel ter plaatse en zal niet zomaar vertrekken. Het enige wat wel gebeuren kan is dat hij verder het "verboden" gebied invliegt maar dat risico neem ik maar. Na een snelle fietstocht naar huis vanuit bijna het uiterste noorden van Noordwijk naar Oegstgeest en dan weer terug naar "De Zuid" van Noordwijk sta ik toch om tien voor zes beneden aan de Trap van Rinus, en heb ik niet veel later het mooie mannetje Oostelijke Blonde in de kijker. Foto's van een beetje kwaliteit zitten er door de afstand waarop de vogel zit er niet in maar dat mag de pret niet drukken want het is toch een lifer. De vogel van vorig jaar in Westkapelle heb ik ook gezien maar daar is men er nog niet over eens of dit nu een Oostelijke of een Westelijke is...

Oostelijke Blonde Tapuit | Eastern Black-Eared Wheatear (Oenanthe melanoleuca)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten