zondag 21 december 2014

Geen Rofrapo wel een Grote Burgemeester

Vanmiddag een stevige wandeling gemaakt over het strand vanuit Katwijk richting Wassenaar. De gemelde Rosse Franjepoot is helaas op geen stranden of zeeën te vinden maar de vele Drieteenstrandlopers langs de vloedlijn zijn altijd wel bereid om even te poseren voor een plaatje.
Drieteenstrandloper | Sanderling (Calidris alba)
Op het strand zijn door de harde wind van de laatste dagen vele honderden Zeesterren aangespoeld, de vele meeuwen maken daar dankbaar gebruik van en vele verdwijnen er in hun magen.
Zeester | Common Starfish (Asterias rubens)

Zilvermeeuw | European Herring Gull (Larus argentatus)
Kokmeeuw | Blach-headed Gull (Chroicocephalus ridibundus)
Grote Mantelmeeuw | Great Black-backed Gull (Larus marinus)
Scholekster | Eurasian Oystercatcher (Haematopus ostalegus)
Na flink uitgewaaid te zijn op het strand fiets ik nog even naar de buitenwatering om te kijken of de Rosse Frapo hier misschien zijn toevlucht heeft gezocht voor de hoge golven maar dat is niet het geval.
De zee is nog niet tot rust gekomen na de storm van zaterdag

Op de Rijnmond kom ik Daniel Benders tegen die de binnenwatering staat af te speuren. Hij vertelt me dat hij zo even een Grote Burgemeester had maar dat die nu uit beeld is, jammer. Ik besluit om maar even naar de andere kant te fietsen en na een kleine vijf minuten zoeken tussen de vele honderden meeuwen vind ik de Burrie op het talud. Meer dan een recordshot zit er door de afstand niet in maar hij/zij staat er herkenbaar op.
Grote Burgemeester | Glaucous Gull (Larus hyperboreus)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten