zondag 29 september 2013

Hopla

De "Katwijkse" Hop is vanmorgen nog steeds aanwezig in de Molenwijk en dus fiets ik er maar even heen. Onderweg in Rijnsburg op de Sandtlaan zit een Bladkoning te roepen, leuk. De Hop is niet in beeld als ik aankom en dus fiets ik met Bas v/d Burg even een rondje door de wijk en vinden we de vogel terug in de Pioenhof. Hij loopt daar te foerageren in het speeltuintje. Net als gisteren is de vogel best vliegerig, diverse keren vliegt hij weg maar komt dan wel weer terug op deze plek. Een keer zie ik de vogel zelfs midden op een kruispunt foerageren, maar daar word hij al snel opgepest door de lokale Kauwen.







Hop | Eurasian Hoopoe (Upupa epops) 

Ab Steenvoorden vind in de wijk als hij op zoek is naar de Hop ook nog een Bladkoning en ook die hoor ik enkele malen roepen maar ik kan hem niet vinden tussen de bladeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten