zondag 15 april 2012

Droomsoort

Wauw, wat zie ik nu weer op "de pieper" als er dondermiddag een melding komt van een Grijze Wouw. Oei dat is wel een hele gave natuurlijk. Het is tegen vier uur als de melding doorkomt en vrijwel direct word duidelijk dat de vogel ter plaatse is. Het is me niet gelijk duidelijk waar de vogel zit en hoelang het rijden is, dus laat ik het maar gewoon over me heen komen, morgen is er weer een dag...  In de loop van de avond word het echter wel steeds meer zeker dat de vogel zal blijven slapen op de plek. Eerst maar even met mijn werkgever bellen, gelukkig is het geen probleem om een paar uur later te beginnen en dus kan er worden heen en weer gebeld en gewhats appt met een aantal mensen uit de buurt en uiteindelijk zijn we met zes man, Sam Gobin, Marijn Hoogteyling, Sjaak Schilperoort, Bas van der Burg en Max van Waasdijk. We spreken af om om vier te vertrekken vanuit Leiden.
Na een kort nachtje staat om kwart voor vier Bas voor de deur en rijden we naar Cronenstein waar we de anderen ontmoeten en koers zetten richting Brabant. Het is even voor half zes als we aankomen bij Keent. Het is nog donker en het zal nog ruim een uur duren voor de zon opkomt. De weersvoorspellingen hebben het over mist maar gelukkig valt dat mee en als het rond half zeven licht begint te worden kan het zoeken beginnen. Even voor zeven uur word de vogel teruggevonden in een bomenrij. Zelf in het matige licht wat er dan nog is is de vogel goed te herkennen, onmiskenbaar! Even na hij gevonden is vliegt hij op en gaat na een kort vlucht bidden en is direct succesvol en vangt een muis die in een kaal boompje word opgepeuzeld, geweldig! Na nog even genoten te hebben van deze droomsoort rijden we weer richting huis. Om tien uur ben ik weer op mijn werk en de rest van de dag is het nagenieten van deze geweldige dwaalgast. Gelukkig heb ik niet gewacht op zaterdag want even na een uur verdwijnt de vogel naar het noorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten