maandag 17 april 2017

Pasen 2017

Zondagmorgen Pasen 2017, koud af en toe een bui maar ook zonnige periodes en een krachtige westenwind zo luid zo ongeveer het weerbericht en dat klopt deze dagen heel aardig.
In de Elsgeesterpolder zie ik mijn eerste Tapuiten van dit voorjaar, maar ook Visdiefjes en Huiszwaluw had ik nog niet waargenomen. Een koppel Patrijzen zit op de gebruikelijke plek en overal is het geluid van baltsende Veldleeuweriken te horen. Een Grutto is zo vriendelijk om even op een weidepaal te gaan staan, iets wat ze meestal alleen doen als ze jongen hebben. Hopelijk zal deze succesvol broeden, maar de wens is hier de vader van de gedachte...



Grutto | Black-tailed Godwit (Limosa limosa)
Huiszwaluw | House Martin (Delichon urbicum)

Tweede Paasdag, op de buien na is het weer van hetzelfde. Je hoopt altijd een mooiere en/of betere foto van een soort te maken en dus probeer ik het vanmorgen nog maar eens bij de Iberische Tjiftjaf in Noordwijk. De vogel werkt heel aardig mee en ik ben niet ontevreden met het resultaat.








Iberische Tjiftjaf | Iberian Chiffchaff (Phylloscopus ibericus)

Veel beter als dit zullen ze niet meer worden vandaag, en aangezien er nog een Grote Burgemeester in  de Katwijkse binnenwatering zit laat ik de Tjif de Tjif en sta ik een kwartiertje later in Katwijk naar een  2de kalenderjaar Grote Burgemeester te kijken die suf ligt te pitten op de basaltkeien.
Maar dat slapen duurt niet lang en hij gaat even staan om wat te poetsen om zich vervolgens weer te rusten te leggen.


 Grote Burgemeester | Glaucous Gull (Larus hyperboreus) 2de kj.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten