zondag 26 maart 2017

Blauwbekken

Vanmorgen eerst om zeven uur maar even naar Max Verstappen gekeken die z'n eerste race van dit seizoen gereden heeft. De zomertijd heeft het licht een uur teruggezet en het is dan nog donker. Als de race is afgelopen fiets ik naar de polder Poelgeest waar al weer een paar dagen een of meerdere Blauwborsten zitten. Het eerste vogeltje wat ik in de kijker krijg is echter een vrouwtje Roodborsttapuit, ook leuk natuurlijk want die zien we hier maar sporadisch.

Roodborsttapuit | European Stonechat (Saxicola rubicola)

De Blauwborst laat echter niet lang op hem wachten en ik posteer me in de slootkant en wacht rustig af wat er gebeuren gaat. Na een half uurtje komt hij prachtig voor me zitten in het stikrandje.

Blauwborst | Bluethroat (Luscinia svecica)

De vogel foerageert er lustig op los en gaat vervolgens in het riet zitten zingen.


Het beestje lijkt zich totaal niets van mij aan te trekken en ik vermaak me prima.




Blauwborst | Bluethroat (Luscinia svecica)

Ondanks dat het zonnetje schijnt is het echter niet echt warm en omdat ik al even stil op de grond zit is het bijna blauwbekken bij een Blauwstaart, tijd om verder te gaan!

Verderop in de Veerpolder zitten een zestal Kluten en een redelijke groep Grutto's, de gisteren gemelde Zomertaling is helaas alweer vertrokken.

Kluut | Pied Avocet (Recurvirostra avosetta)

Niet ver van de Polder Poelgeest tref ik een paartje Sperwers die druk in de weer zijn bij hun nest, waarbij ze het zo nu en dan aan de stok hebben met hun een buren, een paartje Eksters
Het mannetje weet ik op de plaat te krijgen als hij zich even uitgebreid gaat poetsen.

Sperwer | Eurasian Sparrowhawk (Accipiter nisus)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten