donderdag 25 augustus 2016

Weer een Morinelplevier in de Elsgeesterpolder

Gisteravond vond een bevriende vogelaar een juveniele Morinelplevier op een akker in de Elsgeesterpolder, helaas was ik niet de gelegenheid om toen al te gaan kijken. Ik had er niet echt op gerekend dat het beest er vanmorgen nog zou zitten dus ben ik ook niet gaan zoeken. Maar hij zat er toch nog hoorde ik en dus toch maar even er langs gefietst. 
Als ik er aankom staan er wat vogelaars en de vogel is uit beeld, jammer maar dat kan gebeuren. Na wat heen en weer fietsen en afzoeken van diverse percelen fiets ik weer terug naar het stuk waar de vogel gevonden was en als ik daar met iemand sta te praten zie ik ineens de vogel zitten, TOP!



Morinelplevier

Erg gaaf is de Wespendief die overkomt vliegen en zo vriendelijk is om even boven onze hoofden te blijven cirkelen.

 Wespendief | European Honey Buzzard (Pernis apivorus)


Sperwer | Eurasian Sparrowhawk (Acipiter nisus)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten