zaterdag 24 oktober 2015

Grote Pieper

Gister middag krijg ik een appje van Bas van der Burg dat hij een Grote Pieper gevonden heeft in de Elsgeesterpolder. Na het werk fiets ik er even langs en heb het geluk dat er net een Torenvalk overvliegt waardoor de vogel uit de ruigte omhoog komt. Ik zie en hoor de vogel goed, erg leuk want ik heb niet eens een kijker bij me.
Vanmiddag fiets ik nog even de polder in en daar kom ik Willem Jan Hooymans tegen die op zoek is naar de Grote Pieper. Als we even staan te praten hoor ik de vogel en zien we hem vliegen maar al snel valt hij weer in in het hoge gras. Als even later Jan Wierda ook komt zien we met z'n drieën de vogel nog een paar keer vliegen en kan Jan een paar plaatjes maken.

Grote Pieper | Richard's Pipit (Anthus richardi)

De vogel is soms in het gezelschap van twee Graspiepers, verder nog een Grote Zilverreiger, overvliegende Grote Gele Kwikstaart en een Zwarte Roodstaart ter plaatse in de polder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten